KLINIKAI TANULMÁNYOK

KLINIKAI VIZSGÁLATOK ÉS A COMPEX IZOMSTIMULÁCIÓ


Az izomstimuláció ma már elismert technika, és hatékonyságát számos tudományos publikáció megerősítette. Ezen tanulmányok egy részét a Compex-szel együttműködve végezték.

A NAGY FREKVENCIÁJÚ NEUROMOSZKULÁRIS ELEKTROMOS STIMULÁCIÓ MEGFELELŐ ESZKÖZ AZ IZOM TELJESÍTMÉNYJAVÍTÁSÁHOZ MINDEN EGÉSZSÉGES EMBERBEN ÉS SPORTOLÓBAN?

Szerző és publikáció: Gondin et al., European Journal of Applied Physiology, 2011. okt., 1. évf. 111 (10), 2473-87 (az eredeti cikkért klikkeljen ide).

Ebben a francia tanulmányban a szerzők áttekintés adtak az elektromos izomstimuláció (EMS) előnyeiről és korlátairól egészséges egyéneknél, szabadidős és versenyző sportolóknál.

Az EMS edzés az izomerő jelentős növekedését eredményezi. Ha az EMS-t dinamikus kiegészítő gyakorlatokkal kombinálják, javíthatja a sportágra jellemző képességeket és teljesítményt, például az ugrási, kitörési teljesítményt, vagy a sprint képességét. Az EMS megfelelő edzőeszköz a sportolók számára, mert az elektromos stimuláció során a gyorsan rángatózó izomrostok könnyebben aktiválhatók alacsonyabb erőszinten, míg az alapszintű testmozgás során ezeket a rostokat általában magasabb teljesítményszintre kell felhozni.

Az EMS választási módszerként jelenik meg, ha a program megerősítésére rendelkezésre álló idő korlátozott, és sokféleséget, változékonyságot biztosít az edzésprogramban. Ez fokozhatja a sportoló motivációját is.

A szerzők arra a következtetésre jutottak, hogy meggyőző bizonyíték van arra, hogy az elektromos stimuláció releváns és hatékony kiegészítője az alapszintű edzésnek az izomerő javítása érdekében, pl. az izomtérfogat 8% -kal nőtt 8 hét elteltével. Ez a sportolók széles körben elfogadott kiegészítője lett.


 

AZ ELEKTROSTIMULÁCIÓS KÉPZÉSI PROGRAM HATÁSAI AZ ERŐKIFEJTÉSRE, AZ UGRÁSRA ÉS KITÖRÉSI KÉPESSÉGRE A FUTBALLISTÁKNÁL

Szerzők és publikáció: Billot és mtsai., Journal of Strength and Conditioning Research, 2010. május, Vol. 24. (5), 1407-1413 (az eredeti cikkért klikkeljen ide).

Ebben a francia tanulmányban egy Compex Energy készüléket használtak arra, hogy megvizsgálják egy 5 hetes elektrostimulációs (EMS) edzésprogram hatását az izomerőre, az elrugaszkodási sebességre, a sprintre és a függőleges ugrási teljesítményre a futballistákban. 20 férfi futballistát véletlenszerűen két edzéscsoportba osztottak: az egyik csoport (EMS csoport) 5 hét alatt (heti 3x12 perces foglalkozás) kapott EMS-t a combizmokon és futballedzést, a másik csoport (kontrollcsoport) csak futballedzést.

A Compex eszközön az „Erősség” (Strength) programot választották az 5. szinten. A sportolókat 3 és 5 hetes edzés után tesztelték, és mindkét értékelésnél jelentős javulást mutattak a combizom erejében és egyéb paramétereiben, valamint a labda sebességének teljesítményében, miközben ezeket a javulásokat a kontrollcsoporton nem tapasztalták.

A szerzők az EMS használatát javasolják a hagyományos futball edzés kiegészítésére, mivel ez hatékony eszköznek tűnik az erőnléti és a futball edzés során elvégzendő speciális feladatok eredményesebb kivitelezésére. Használatával változatosságot vihet az edzésprogramba, ami fokozhatja egyes játékosok motivációját. Továbbá a szerzők azt is javasolják a sérült sportolóknak, hogy EMS eszközökkel csökkentsék az edzésgátló fájdalmat, ezzel meggyorsítva a regeneráció folyamatát.


 

ELEKTROMOS IZOMSTIMULÁCIÓ (EMS) HATÁSOK AZ IDEGPÁLYÁKRA ÉS AZ IZOMZATRA

Szerzők és publikáció: Gondin et al. Medicine & Science in Sports & Exercise, 2005, 37. évfolyam (8), 1291-1299. (az eredeti cikkért klikkeljen ide).

Mivel az elektromos izomstimulációt nagyrészt az erőnléti edzés eszközeként alkalmazták, e francia tanulmány szerzői az elektromos izomstimulációnak kitett izmokban és idegekben előforduló adaptációkat kívánták megvizsgálni. Ezért 20 alanyot felosztottak egy elektrostimulált csoportra és egy kontroll csoportra.

Az EMS csoport egy 8 hetes EMS edzésprogramot kapott a quadriceps izmokról, Compex Sport eszközzel. A maximális izomerőt 27%-kal növelték 8 hetes EMS-edzés után - míg a kontrollcsoportban nem figyeltek meg erőnövekedést.

A szerzők megállapították, hogy az EMS-edzés fokozta a stimulált izom általános aktivitását: a motoros idegek több izomrostot képesek aktiválni az EMS-sel. Izomszinten az EMS-edzés megnövekedett izomtömeget eredményezett (az izom keresztmetszeti területével mérve). A neurális adaptációk főleg az edzés első 4 hetében fordultak elő, míg az izom adaptációja 4 és 8 hét edzés között vált szignifikánssá. Arra a következtetésre jutottak, hogy az elektromos izomstimulációs edzés izomnövekedése ideg- és izomadaptációkhoz kapcsolódik.

Webáruház készítés