CIKKEINK

Izomhúzódás, a sportolók mumusa

2021.02.26 14:57

Izomhúzódás: hogyan ismerjük fel és hogyan kezeljük hatékonyan a problémát?

Talán Te is ismered az érzést, amikor mozgás közben kissé túlfeszíted a húrt, és hirtelen éles fájdalom nyilall valamelyik végtagodba. Ilyenkor nagy valószínűséggel izomhúzódás történt, ami sajnos az aktív sportemberek és a hobbiból mozgók körében sem ritka.

 

Mit is jelent pontosan az izomhúzódás, hogyan előzhető meg, és hogyan segíthetsz rajta hatékonyan, ha a baj már megtörtént? Ebben a bejegyzésben ezt a témakört igyekszünk a lehető leghatékonyabban körbejárni.

Mit jelent az izomhúzódás?

Az izomhúzódás az egyik leggyakoribb izomsérülés, mely nem csak az aktív sportolókat érinthet. Szinte bárki áldozatául eshet intenzív mozgás vagy akár házimunka közben is. Egy rossz mozdulat vagy a sokáig rossz helyzetben való tartózkodás is elég lehet ahhoz, hogy kialakuljon.

Az izomhúzódás legfőbb kiváltó oka az erőteljes izomműködés vagy a nagy erejű izomnyújtás. Abban az esetben jelentkezik, amikor az izomrostok nem tudnak alkalmazkodni a rájuk ható nyújtó erőkkel szemben, ennek hatására túlnyúlnak, begörcsölnek, az inas részekben pedig sérülés is kialakulhat.

Mennyire veszélyes az izomhúzódás?

Az izomhúzódás komolysága szerint lehet enyhe vagy komoly, szélsőséges esetben pedig izomszakadásról beszélünk.

Itt érdemes megjegyezni, hogy gyakorlatilag az izomhúzódás esetén is izomszakadásról van szó. Ebben az esetben is elszakadó izomrostokról beszélünk ugyanis. A különbség az elszakadt rostok számában keresendő. Ha kevesebb mint a rostok 5 százalékot szakad el az izomban, akkor beszélünk gyengébb izomhúzódásról.

Veszélyesebb szituációkban a szakadás meghaladhatja ezt az 5 százalékot, azonban még nem jár az izom elszakadásával. Ez az állapot általában a gyengébb húzódáshoz hasonló tüneteket produkál, például izomfájdalmat és gyengeséget, azonban a lábadozási ideje hosszabb, akár 2-3 hónapra is tehető.

Az izomhúzódás megelőzhető?

Az izomhúzódás olyan sérülés, melyre nehéz felkészülni, hiszen bármilyen, az izmok számára rendellenes művelettől bekövetkezhet. Ez nem feltétlenül kell, hogy sporthoz köthető dolog legyen, elég akár egy nehezebb tárgy hirtelen felemelése.

A balesetekből származó húzódás ellen tehát gyakorlatilag nem tudunk védekezni, a sportsérülések azonban már természetesen más lapra tartoznak. Az izom nagy igénybevétele előtt fontos például a megfelelő bemelegítés, mely hatékony segítség a váratlan izomhúzódás elkerülésében.

Hogyan kezelhető a probléma?

Habár az izomrostok szakadás drasztikusan hangzik, az izomhúzódástól egyáltalán nem kell megijednünk. Kellemetlen ugyan, fájdalommal és gyengeséggel jár, de a megfelelő módszerekkel általában gyorsan orvosolható.

A probléma kezelésére gyakran javasolnak különböző, gyógynövény alapú készítményeket, melyek valóban segíthetnek abban, hogy felgyorsítsuk a gyógyulás folyamatát. De izomhúzódás esetén például a kiegyensúlyozott étrendre is érdemes odafigyelnünk.

Kerüljük a gyulladáskeltő ételeket, és igyekezzünk napi menünket úgy összeállítani, hogy abban túlsúlyban legyenek az olyan, gyulladáscsökkentő hatású zsírsavak, mint az omega-3. Ennek jó forrása lehet például az olívaolaj, a tonhal vagy épp a hering.

Ha pedig igazán hatékony megoldást keresünk, érdemes egy próbát tenni a Compex izomstimulátoraival, melyek az edzés mellett a gyógyulás optimalizálásában is segítségünkre lesznek.

Az izomstimulátor készülékeinket az amatőr és professzionális sportban egyaránt használják, mind fizikai felkészülés, mind izomgyógyulás, mind pedig fájdalomcsillapítás céljából, eredményességüket pedig számos klinikai vizsgálat igazolja.

Az eredményes gyógyulás érdekében számos vezetékes és vezeték nélküli eszköz közül választhatunk, melyek akár 40 programmal segítik a hatékonyabb edzést és az izomhúzódásból való, mihamarabbi gyógyulást.

Webáruház készítés